- Details
- Geschreven door: rascar
- Categorie: Call of Duty 2003 (PC)
- Hits: 58
Call of Duty is een game die door Activision voor het eerst is uitgebracht op de pc in 2003. De informatie hieronder komt van Call of Holland (callofholland.nl), van terug in de tijd naar 2003/2004.
Wat is Call of Duty?
Aangekondigd op 8 april 2003, Call of Duty is een 2e Wereldoorlog First Person Shooter PC GAME, momenteel in ontwikkeling door de nieuwe game studio Infinity Ward.
Door teleurstellende redenen, zijn 22 van de 25 originele mederwerkers die verantwoordelijk zijn voor Medal of Honor : Allied Assault, weg bij 2015.
Maar deze leden hebben een partnerschap met Activision getekend en hebben April vorig jaar groen licht gekregen voor de ontwikkeling van Call of Duty, die nu al zo 13 maanden in productie is.
Call of Duty beloofd een spel te worden waarin spelers zich in iedere denkbare WW2 scenario bevinden.
De focus van Call of Duty is het beste uit te leggen met zo'n titel : Een door Band of Brothers geïnspireerd verhaal over gemiddelde inwoners die op hun lands Call of Duty konden rekenen in tijden van nood.
Het idee van Call of Duty is de spelers op een slagveld plaatsen omgeven door hun eigen soldaten, als zijne het in een echte squad.
Dus niet Rambo-style door het level door te komen met machinegeweren en iedere tegenstander uit de weg knallen. Nee, Call of Duty is een spel waarbij de normale soldaat zich bevindt in een groep andere normale soldaten,
van wie de meeste simpelweg hun taak willen doen, willen overleven en naar huis willen gaan. Spelers worden geacht bij hun squadmaten te blijven en hun bevelen op te volgen.
Niet alleen om in leven te blijven maar ook om de missies te volbrengen. De groep verlaten betekend een grote kans om systematisch door de vijand worden uitgeschakeld.
Het is bevestigd door Infinity Ward's hoofdanimator Michael Boon dat er bepaalde scènes zullen komen waarin de spelers medesoldaten belicht zullen worden op het gebied van
nuances en vriendschap, zodat de speler kan groeien in het begrijpen en waarderen van zijn squadmates. Dit helpt mogelijk om de prioriteiten van het spel van het simpelweg
vermoorden naar het werken als een team te veranderen. Call of Duty zal 4 campaigns hebben. Het perspectief van een American Pathfinder, een Britse Gliderman en een Russische Infantryman.
Details over de 4e campaign, die genoemd is in de officiële Call of Duty trailer, zijn nog niet bekend.
Sommige van de nieuwe features die de spelers van Call of Duty kunnen verwachten is de mogelijkheid om te richten door het wapen's iron sights voor betere en preciezere schoten.
De mogelijkheid om in een prone positie te gaan en vanuit deze positie te bewegen. Call of Duty zal ook veel realistische bloedeffecten hebben.
Schoten in een uniform zal stofwolkjes geven en schoten in huid zal een het effect hebben van een kogel in vlees.
Call of Duty wordt gedragen door het nieuwe AI systeem Conduit. Dit maakt het mogelijk dat soldaten, zowel vijandelijk als vriendelijk, de functie van coverpoints, cover fire en battlefield support kunnen begrijpen.
Soldaten krijgen functies zoals het verzorgen of wegdragen van een gewonde soldaat van het slagveld, het vooruitlopen man voor man, schieten om hoeken, het springen door ramen, en over hekken,
en de volgens Michael Boon's "interessante" hand to hand combat attacks. Al deze nieuwe acties worden het leven in geblazen door Infinity Wards' nieuwe animatiesysteem genaamd "Ares".
Thaine Lyman, hoofdproducent van Call of Duty : "Ze zullen eruit zien als echte soldaten, in een echte oorlog".
De basis codebase van Call of Duty zal draaien op de Return to Castle Wolfenstein (RTWC) engine, die was gebouwd op de Quake 3 engine, ontwikkeld door ID Software.
Infinity Ward heeft ongeveer 80 procent van de RTCW engine veranderd. De meeste verandering ging in het ontwikkelen van nieuwe engine versies, zoals een nieuwe T en L Renderer, licht en animatie systeem, AI en psychics.
Er is gezegd dat sommige scènes van het spel tegen de 200.000 polygonen aan zit. Wat duizenden meer is dan bij Return to Castle Wolfenstein.
Het eerder genoemde nieuwe AI systeem, Conduit en het nieuwe animatie systeem Ares, zijn ook bij de nieuwe engine toegevoegd.
Het meeste van het spel's kern zal worden bestuurd door scripts. Dit maakt het modificatie of mod proces van het spel makkelijker, wat ongetwijfeld zal gebeuren wanneer amateur coders het spel in handen krijgen.
Bij Call of Duty zal naast de scripts ook, volgens de laatste berichten, een Software Development Kit (SDK) om de mod communie te steunen, komen.
Singleplayer
Multiplayer
Wapens
Hieronder zie je een lijst met wapens die je terug zal vinden in CoD.
Eronder de statistieken ervoor: Schade per schot, Schade per bash, Ammo per clip en Ammo totaal.
M1 Carbine
Schade per schot 45
Schade per bash 50
Ammo per clip 15
Ammo totaal 300
M1 Garand
Schade per schot 70
Schade per bash 150
Ammo per clip 8
Ammo totaal 192
Thompson M1A1M
Schade per schot 50
Schade per bash 150
Ammo per clip 30
Ammo totaal 270
Browning Automatic Rifle (BAR)
Schade per schot 70
Schade per bash 200
Ammo per clip 20
Ammo totaal 200
M1938 Mosin-Nagant Carbine
Schade per schot 120
Schade per bash 150
Ammo per clip 5
Ammo totaal 60
M1938 Mosin-Nagant Carbine Scoped
Schade per schot 120
Schade per bash 150
Ammo per clip 5
Ammo totaal 60
PPSh-41
Schade per schot 38
Schade per bash 50
Ammo per clip 71
Ammo totaal 279
Kar 98K
Schade per schot 120
Schade per bash 150
Ammo per clip 5
Ammo totaal 60
Kar 98K Scoped
Schade per schot 120
Schade per bash 150
Ammo per clip 5
Ammo totaal 60
Mp 40
Schade per schot 45
Schade per bash 50
Ammo per clip 32
Ammo totaal 300
Mp 44
Schade per schot 68
Schade per bash 150
Ammo per clip 30
Ammo totaal 180
Short Magazine Lee-Enfield (SMLE)
Schade per schot 120
Schade per bash 150
Ammo per clip 10
Ammo totaal 100
Stengun Mark II SMG
Schade per schot 45
Schade per bash 50
Ammo per clip 32
Ammo totaal 224
Bren Light Machine Gun (Bren LMG)
Schade per schot 75
Schade per bash 200
Ammo per clip 30
Ammo totaal 240
Springfield
Schade per schot 120
Schade per bash 150
Ammo per clip 5
Ammo totaal 100
Console commands
Om de console te kunnen openen, ga je naar je main map (normaal vind je die onder C:\Program Files\Call of Duty Single Player Demo\main\) en open daar het bestand "config.cfg". Daar zoek je de command "seta monkeytoy" en verander je de 1 die er naast staat in een 0. Sla het op en dan kan je de console terugvinden op de ~-toets(tilde) die boven de Tab staat.
Console Commands:
---------------------------------------------
seta r_picmip 2 //zelfde resultaat als in MoH, alle beeldinstellingen op laag(ste)
seta ai_corpseCount "64" //aantal lijken, dont overdo it
seta cg_blood "1" //beetje ketchup kan geen kwaad zeker?
seta cg_crosshairalpha "1.0"
seta cg_crosshairalphamin "0.7"
seta cg_crosshairDynamic "0" //om de crosshair een beetje te editen
seta cg_drawCrosshair "1" //voor crosshair af te zetten zet je deze op 0
seta cg_drawFPS "1" //toont de framerate rechtsbovenaan in het scherm
seta cg_gameBoldMessageWidth "60" //om de tekst te verkleinen, een waarde lager dan 60 zou hem moeten doen krimpen
seta cg_gameMessageWidth "70" //toont de tekst verspreid over 70% van je beeld
seta cg_hudAlpha "1.0" //zet dit op een waarde 0.X om het kompas doorzichtig te maken
seta cg_shadows "0" //voor het geval er eentje zit te campen
seta cg_subtitles "0" //indien je Engels het af en toe laat afweten
seta cg_subtitleWidth "60" //zet de toegelate breedte voor de ondertitels
seta com_maxfps "0" //uncapt de fps limiet
seta con_minicon "0" //toont miniconsole, net zoals in MoH, handig voor serveradmins
seta con_miniconlines "5" //bepaalt de hoogte van de kleine console
seta con_minicontime "4" //de tijd de minicon de acties in console weergeeft
seta r_fullscreen "1" //windowed spelen, gaat ook
seta r_gamma "1.35938" //gamma van het beeld, kan je best in options veranderen
screenshot //in de map worden screens opgeslaan als .tga
screenshotJPEG //slaat screens op als .jpg .jpeg files
path //geeft de inhoud van je main folder weer
bind [key] "[command]" //voorbeeld: bind a "cinematic" of bind b "screenshotJPEG"
Extra Console Commands door Kris Jedi:
------------------------------------------------------
r_gamma "?" Hoe hoger het getal hoe lichter het beeld.
cg_drawfps "1" FPS verschijnt rechts boven in je beeld.
cg_runroll "0" Minder screenshake met bewegen.
cg_runpitch "0" Minder screenshake met bewegen.
r_picmip "?" Minder detail op grote objecten en op grond, (Meer FPS).
r_picmip2 "?" Minder detail op kleine objecten, (Meer FPS).
cg_hudalpha "0" Compass en ammo status etc. doet verdwijnen, (Meer FPS).
r_fastsky "1" Lucht wordt 1 geheel (geen detail, Meer FPS).
cg_marktime "0" Geen kogelgaten in muren etc. (Meer FPS).
cg_brasstime "0" Geen hulzen (Meer FPS).
r_drawsun "0" Verwijderd lucht objecten (Meer FPS).
Note: Type alleen de command zonder erachter een getal als je het default wilt weten en waarop die nu staat.
Voor kleuren in je naam type je in ^ en kies je 1 van de volgende kleuren:
1=rood
2=groen
3=geel
4=blauw
5=licht blauw
6=roze
7=wit
0=zwart
Voorbeeld: ^3<naam>, je naam is nu in het geel, uiteraard kan je meer kleuren in je naam stoppen ^3N^1aa^3m bijvoorbeeld dit maakt: N = Geel :: aa = Rood :: m =Geel.
Note: Kleuren kunnen ook in teksten gebruikt worden.
Cheats
We willen even zeggen voordat je de sp cheats bekijkt dat we fel tegen multiplayer
cheats zijn, en dus zul je die hier ook nooit vinden!!
Dus je begrijp wel dat je hier alleen singleplayer cheats en codes zal vinden!
Voordat deze codes kunnen werken moet je je snelkoppeling van cod aanpassen.
Voeg deze lijn toe: +set thereisacow 1337 +set developer 1 +set sv_cheats 1 +set monkeytoy 0 in het doel veld achter de rest van de tekst die hier in staat!
Start de game en druk op het tilde teken (deze zit naast de nummer 1 toets)
om zo de console te openen van cod als die open is kan je deze codes intypen:
god - Voor god mode, oftwel onoverwinnelijk.
give - Typ dit met het gewenste item dat je wel om het te krijgen (voorbeeld: give mp40).
give health - Geeft je een Volledige healt balk.
notarget - De vijanden zullen niet op je schieten.
noclip - Met deze code kan je door muren vliegen.
Als je 1 van deze codes in voert en je krijgt het bericht "sv_cheats are read only",
dan moet je dit in console invoeren: setrandom sv_cheats 1
Als je dan het bericht "cheats are not enabled on this server" krijgt moet je het volgende typen: spdevmap MAPNAAM dan restart het level en zullen de cheats werken.